Порівняння дефіса і нижнього підкреслення в УРЛ

SEO

Деякі обставини призвели до того, що мені потрібно було розібратися: що краще з погляду SEO-оптимізації для використання в URL’ах: тире чи нижнє підкреслення? Під час вибору необхідно враховувати кілька аспектів, зокрема читабельність для користувача, сприйняття пошуковими системами та відповідність стандартам. Інтуїтивно я розумію, що краще юзати тире, але хотілося б дізнатися, чому. Розглянемо ці моменти докладніше.

Тире або нижнє підкреслення в URL’ах: що краще використовувати

SEO відіграє головну роль у просуванні веб-сайтів, й один із важливих аспектів оптимізації – структура URL-адреси, яка не тільки визначає шлях до сторінки, а й впливає на ранжування у видачі. Правильно зроблений URL поліпшить розуміння її контенту як для пошукових роботів, так і для користувачів. Він має бути легко читабельним і змістовним.

Тире

Тире часто рекомендується застосовувати замість пробілів, оскільки пошуковики краще розуміють його як роздільник слів. Це робить урли для них читабельними й зрозумілими. Вони обробляють тире в URL-адресах як роздільник слів, що дає їм змогу краще розуміти структуру веб-сторінки та зміст. Це позитивно позначається на позиціях сайту у видачі.
Тире – стандартний символ для поділу слів в урлі та підтримується всіма веб-серверами й браузерами без будь-яких проблем.

Нижнє підкреслення

Нижнє підкреслення також може використовуватися для поділу слів, але воно менш рекомендується, оскільки може бути не читабельним для користувачів.

Вплив вибору URL-адреси на SEO-показники

Вибір правильного формату урла матиме великий вплив на SEO-показники сторінки. Це пов’язано з тим, що URL – один із головних елементів, які пошуковики аналізують під час визначення релевантності веб-сторінки для конкретного запиту. Його правильна оптимізація допоможе сторінці отримати високі позиції у видачі.

Пошукові системи звертають увагу на ключові слова в URL і використовують їх під час визначення тематики web-сторінки. Що більш він релевантний для запиту користувача, то вища ймовірність того, що вона буде показана в результатах пошуку.

Урл, що легко запам’ятовується, покращує користувацький досвід. Користувачі частіше клікають на посилання з читабельними URL, оскільки вони вважають за краще розуміти, куди веде посилання до його відкриття. Це підвищує CTR (клікабельність) веб-сторінки.

Хороші URL-адреси характеризуються такими якостями:

  1. Стислість та інформативність: “https://example1.com/product-category/name”.
  2. Використання ключових слів: “https://example2.com/seo-tips-for-beginners”.
  3. Читабельність для людини: “https://example3.com/how-to-write-seo-friendly-urls”.

Погані урли мають такі недоліки:

  1. Довгі й заплутані: “https://example1.com/index.php?page=products&category=2&product=17”.
  2. Використання непотрібних параметрів: “https://example2.com/?p=123”.
  3. Відсутність ключів: “https://example3.com/article/123”.

Практичні рекомендації зі створення SEO-оптимізованих URL-адрес

Розглянемо докладніше поради зі створення крутих урлів і застосуємо їх до конкретного випадку – лістингу інтернет-магазину з продажу кави та сторінки конкретного бразильського варіанту.

Використовуйте ключові слова

Важливо, щоб він містив ключові слова, пов’язані зі вмістом. Наприклад, для web-сторінки з бразильською кавою можна зробити URL на кшталт:

/shop/coffee/brazilian-coffee

Він містить ключові слова “кава” і “бразильська”, що допомагає пошуковикам зрозуміти, про що саме сторінка. Однак це все ще поганий варіант.

Прагніть до стислості

Довгі URL-адреси можуть бути незручними для користувачів і менш читабельними для систем, тому намагайтеся створювати їх короткими та інформативними.

Наприклад:
/shop/coffee/brazilian

Він коротший і зберігає основну інформацію про вміст веб-сторінки.

Унікальність

Кожен урл в інтернет-магазині має бути унікальним і відображати вміст сторінки. Не використовуйте однакові URL для різних web-сторінок, адже це може призвести до проблем з індексацією пошуковими системами.

Перевірка на читабельність

Перевірте створені URL-адреси на читабельність для користувача. Вони мають бути читабельними та зрозумілими, щоб користувач міг легко визначити, куди веде посилання.

Застосовуючи ці поради до веб-сторінки, ми отримуємо SEO-оптимізований урл, який містить ключі, стислий та інформативний, використовує дефіси для поділу слів і відображає унікальний вміст:

/shop/coffee/brazilian

Такий URL допоможе пошуковикам зрозуміти зміст сторінки та поліпшить її SEO-показники.

Тире проти нижнього підкреслення: переклад статті керівника групи Google Webspam

На початку пошуку я натрапив на статтю на блозі Метта Катца: Dashes vs. Underscores. Цей пост датовано 25 серпня 2005 року, але в цьому плані Гугл свого ставлення не змінили.


Мені часто ставлять одне й те саме запитання: “Який символ ви б порадили юзати в урл: тире або нижнє підкреслення?”. Щоб дати відповідь, скористаємося машиною часу Google (здійснимо подорож у часі – прим. перекл.). Установимо дату 1999 рік – рік, коли Метт уперше відкрив для себе Гугл. До того часу, припускаю, що він використовував HotBot.

Отже, завіса відкривається:

Метт: Хмм… Пошук за запитом [FTP_BINARY] видає не ті результати, які я очікував побачити. Я отримав парочку “брудних” URL’ів та інших документів, які мають слова “FTP” і “BINARY”, але значення “FTP_BINARY” повністю відсутнє. (Прим.: Катц був більшим ботаніком, ніж ви б подумали).

Людина, яку я не пам’ятаю (ЧКНП): А ти пробував Google?

Метт: А це що?

ЧКНП: Це пошукова система, написана ботаніками для ботаніків! Вони індексують числа! Іноді навіть індексують пунктуацію, зокрема, “С++”. Спробуй пошукати з нижнім підкресленням там.

Метт: Добре. Ось результат. Вау! Вони справді шукають сторінки з повним збігом “FTP_BINARY”! (Я казав, що Катц був ботаніком?).

ЧКНП: Так. А вся дикість у тому, що вони навіть написали статтю про те, як “сканують web” і ранжирують web-сторінки.

Метт: ну це ж нерозумно. Я здивований, що вони не тримають це в секреті. Можу посперечатися, ці документи будуть чудовим чтивом для самоосвіти.


Я трохи прикрасив цю розмову, але я пам’ятаю, як я був вражений тим, що Гугл індексує числа і деяку пунктуацію (подумайте тільки який шлях пройшли пошукові системи за ці 5 років). Більшість мов програмування мають змінні у вигляді” _MAXINT”, які відрізняються від MAXINT. Тож якщо у вас є URL-адреса, наприклад, “word1_word2”, то Google покаже її у видачі тільки в тому разі, якщо юзер введе запит “word1_word2” (а такого майже ніколи не буває).

А якщо у вас є URL-адреса, наприклад, word1-word2, то ця сторінка може бути показана у видачі за запитами “word1”, “word2”, і навіть “word1word2”. Ось чому я віддаю перевагу тире, а не нижньому підкресленню для використання в URL-адресах.

Відповідаючи на запитання, можу сказати, що Гугл не застосовує санкції за використання тире в URL. Звичайно ж, можна говорити тільки за Google, але не за інші пошукові системи.

Ще 5 серпня 2011 року на каналі Вебмайстрів Google на Youtube Каттс виклав відео з приводу тире і нижнього підкреслення.

Загалом, ситуація не змінилася.

Оцініть статтю
Блог самотнього seoшника
Залишити відповідь

5 + 16 =