Методи та способи SEO оптимізації веб-сайту

SEO

Постійно працюючи в якійсь певній галузі, доводиться створювати певні списки речей, які необхідно зробити, щоб випадково не впустити якусь деталь. Саме тому я вирішив створити список пунктів, про які необхідно пам’ятати, займаючись SEO оптимізацією сайту.

Внутрішня SEO оптимізація сторінки – процес поліпшення елементів, які перебувають під контролем, з метою підвищення видимості та релевантності для пошукових систем. Правильна оптимізація виконує важливу роль у SEO-просуванні, залучаючи нову цільову аудиторію і покращуючи позиції у видачі.

Порада №1: Meta Tags (метатеги)

Інформація, яка вводиться в теги Title і Description, використовується для відображення в результатах видачі (SERP) і це те, що бачить користувач.

Title

Це заголовок сторінки, що відображається у верхній частині браузера і в результатах пошуку. Він – перше, що бачить користувач і тому його SEO оптимізація підвищить привабливість для користувачів і пошукових систем. Він повинен:

  • містити ключові слова, релевантні до змісту веб-сторінки;
  • бути унікальним і містити від 60 до 90 символів.

Його релевантність допомагає інтернет-пошуковикам зрозуміти, про що сторінка і відобразити її в результатах пошуку для відповідних запитів.

У цьому тегу має бути близько дев’яти слів (плюс-мінус три слова). Причому найважливіша інформація (зокрема ключі) має бути на початку речення, оскільки у видачі Google у заголовку відображає тільки 70 перших символів, включно з пробілами.

Description

Цей тег призначений для надання короткого опису змісту web-сторінки, який відображається в пошуку. Роль Description:

  1. Опис сторінки є першим контактом користувача з контентом. Хороший текст приверне увагу користувачів і збільшить ймовірність переходу.
  2. Класно написаний опис підвищить клікабельність посилання в пошуковій видачі (CTR), що потрібно для підвищення трафіку на сайт.
  3. Опис, що містить ключові слова і відображає зміст, допомагає пошуковим системам краще зрозуміти тематику контенту і поліпшити позиції у видачі за відповідними запитами.

Хоча пошуковики не мають жорстких обмежень за довжиною, рекомендується дотримуватися довжини до 150-160 символів.

Приклад використання
<meta name=”description” content=”Професійні поради SEO-фахівця щодо внутрішньої оптимізації веб-сторінки для поліпшення позицій сайту”>

Під час написання дексрипшину теж треба бути уважним. Важлива інфа і ключові слова також мають бути якомога ближче до початку. У SERP Гугла відображаються тільки перші 160 символів.

Keywords

У сучасній внутрішній SEO-оптимізації значення цього тега нівелювалося, оскільки більшість пошукових систем ігнорують його під час ранжування. Проте, він може бути корисним для внутрішньої структуризації сторінки та контенту.

Хоча Google вже давно заявили, що не звертають уваги на мета-тег Keywords під час ранжування сайтів, деякі веб-майстри продовжують заповнювати цей тег. У такому разі пам’ятайте, що спочатку потрібно вказувати релевантні ключі, а далі за зменшенням значущості.

У минулому кейвордс був необхідним елементом для внутрішньої SEO оптимізації, оскільки пошуковики використовували його для визначення тематики web-сторінки. Однак, з розвитком алгоритмів, здатності аналізувати контент стали складнішими й тепер вони спираються на ширший набір сигналів для оцінки релевантності.

Рекомендується використовувати його з обережністю. Доброю практикою може бути вказівка не більше ніж 5-10 ключових слів або фраз, які найточніше описують зміст сторінки. Це дасть змогу уникнути пересичення і зробить її більш релевантною для конкретних запитів.

Заголовки <h1>…<h6>

Перший (головний) заголовок завжди повинен міститися в тег <h1>. Усі наступні мають поміщатися в <h2>, <h3>, <h4> тощо, таким чином, створюючи підзаголовки. Причому якщо теги <h2>…<h6> можуть розміщуватися кілька разів на web-сторінці, то <h1> зобов’язаний бути один.

Замітка: збільшення кількості H1 на сторінці призводить до підвищення ризику застосування санкцій з боку інтернет-пошуковика.

Порада №2: Загальна кількість слів

Оптимальна кількість слів – важливий фактор для внутрішньої SEO оптимізації та користувацького досвіду. З одного боку, велика кількість тексту підвищить релевантність веб-сторінки для певних запитів і поліпшить позиції у видачі. З іншого боку, занадто багато тексту втомить людину, погіршивши враження.

Визначення необхідної кількості слів залежить від конкретної сторінки, цілей і контенту. Наприклад, для інформаційних статей або блогів рекомендовано докладний опис теми, що потребуватиме більшого обсягу тексту. Водночас для лендінгів або сторінок із товарними пропозиціями потрібна стислість і чіткість.

Якщо інтент сторінки – детальний огляд продукту, то вона може містити понад 2000 слів, щоб повноцінно розглянути всі його особливості, переваги та недоліки. З іншого боку, якщо вона являє собою коротку інфу про компанію або послугу, то 500 слів може бути достатньо для ясного опису.

Кількість слів залежить від багатьох факторів, але головні – тематика і цілі. Менше ніж 250 слів не рекомендується – особливо якщо намагатися оптимізувати ключові слова. Щоб сторінка несла в собі якесь смислове навантаження, потрібно не менше 450 слів. Адже якісний контент – гарантія успіху.

Порада №3: Тире або нижнє підкреслення в URL

Під час вибору роздільника в урлі важливо враховувати їхній вплив на SEO і сприйняття пошуковими системами. Обидва варіанти можуть використовуватися, але слід враховувати їхні особливості.

Тире використовується як роздільник слів в url-адресі. Пошуковики (Google, DuckDuckGo, BoardReader тощо) розпізнають його як роздільник слів, що робить доменне ім’я більш читабельним для користувачів і роботів. Воно також розділяє ключі в URL, що поліпшить релевантність для запитів.

Нижнє підкреслення рідше використовується через особливості сприйняття. Воно “склеює” слова, а тире – розділяє. Більш детально про це в статті «Тире vs Нижнє підкреслення».

Порада №4: Використання структурованих даних

Це аспект внутрішньої SEO-оптимізації, що дає змогу веб-майстрам надавати додаткову інформацію про зміст сторінки пошуковим системам. Ці дані допомагають краще розуміти контент і надавати більш релевантні результати для користувачів. Структуровані дані допомагають зрозуміти сенс і зв’язки між елементами web-сторінки, що робить інформацію доступнішою для алгоритмів пошуку.
Приклади:

  1. Мікророзмітка для рецептів. За допомогою цієї розмітки можна вказати дані про рецепт (назва, інгредієнти, час приготування і калорійність). Це допомагає інтернет-пошуковикам зрозуміти структуру і контент веб-сторінки з рецептом, що призведе до відображення розширених результатів у видачі.
  2. Розмітка для організацій. З її допомогою можна надати інфу про компанію (назва, адреса, контактні дані), допомагаючи пошуковим системам правильно інтерпретувати інформацію про фірму і відображати її в локальному пошуку у вигляді картки Google My Business.

Порада №5: SEO Оптимізація швидкості завантаження

Швидкість завантаження прямо впливає на задоволеність користувачів і їхню поведінку на сайті. Кілька стратегій і методів, що поліпшують швидкість завантаження:

  1. Використання кешування прискорить завантаження web-сторінки, оскільки браузер зберігає ресурси (зображення, CSS-файли, JavaScript-файли) на локальному пристрої користувача.
  2. Оптимізація зображень, включно з їхнім стисненням без втрати якості та використанням форматів із меншим розміром файлів (WebP замість JPEG).
  3. Видалення зайвих пробілів, коментарів і переносів рядків із файлів CSS і JavaScript (їхня мініфікація) скорочує розмір коду.
  4. Використання атрибута async або defer під час підключення JavaScript-файлів дає змогу браузеру завантажувати скрипти паралельно з іншими елементами веб-сторінки, не блокуючи її завантаження.
  5. Content Delivery Network (CDN) прискорює завантаження сторінки, розподіляючи ресурси по різних серверах по всьому світу, забезпечуючи їхню близькість до кінцевих користувачів.

Наприклад, web-сторінка інтернет-магазину має безліч зображень товарів. Шляхом поліпшення зображень (стиснення, використання форматів із меншим розміром файлів) вдасться прискорити швидкість завантаження на 30%, що призведе до поліпшення позицій у видачі та збільшення конверсії.

Причини повільного завантаження:

  • великий обсяг не оптимізованих зображень;
  • численні та/або неправильно організовані CSS і JavaScript файли;
  • відсутність кешування або неправильне налаштування кешу;
  • використання низькошвидкісного хостингу або сервера.

Порада №6: Alt атрибути з ключовими словами

Зображення завжди повинно мати опис за допомогою атрибута Alt, адже там можна вказати найпотрібніші keywords web-сторінки.

У США в одному із законів написано, що всі зображення в мережі Інтернет мають бути описані для людей зі слабким зором.

Порада №7: ЛЗУ (людинозрозумілі урли)

Одне з правил внутрішньої SEO оптимізації – робити URL-адреси сайту людиноподібними. Тобто, наприклад, адреса “site.com/zapovedi-programmista.html” говорить про те, що на сторінці розміщена інформація про “заповіді програмістів”. Такі посилання добре розуміють як роботи, так і люди. Адреси у вигляді “site.com/page1.html”, “site.com/page2.html” тощо не несуть у собі жодного смислового навантаження. Також не раджу використовувати динамічні урли.

Оцініть статтю
Блог самотнього seoшника
Залишити відповідь

seventeen + 15 =