Як використовувати SEO для оптимізації сайту

SEO

На додаток до попередньої статті “Оптимізація сторінки сайту: 9 пунктів для сеошника” я вирішив виділити кілька ключових пунктів, які вже відносяться не до оптимізації веб-сторінки, а до оптимізації веб-ресурсу в цілому. На мою скромну думку, це ключові моменти, на які насамперед потрібно звертати увагу, приступаючи до оптимізації сайту.

SEO порада №1: Наявність карти сайту (Sitemap)

Карта сайту – файл, що містить інформацію про структуру сайту і сторінки. Він являє собою список усіх URL-адрес на web-сайті, які важливі для індексації пошуковими системами. Sitemap представлений у форматі XML, який частіше використовується для обміну даними між веб-серверами та пошуковими системами.

Навіщо потрібна карта сайту:

  1. Надання повної інформації про web-сторінки веб-ресурсу, що допомагає швидше й ефективніше індексувати контент.
  2. За її наявності пошуковики швидше виявляють нові веб-сторінки.
  3. У деяких випадках вона використовується для поліпшення навігації користувача

Sitemap має містити інформацію про всі типи сторінок на вебсайті, включно зі статичними, блоговими, категоріями, тегами та іншими залежно від типу майданчика. У деяких випадках можна вказати пріоритет для індексації, що допоможе пошуковим системам визначити, які з них вважати найважливішими. Для її точного налаштування використовуйте додаткові теги: lastmod (дата останньої зміни), changefreq (частота змін) і priority (пріоритет).

На кожному web-сайті має бути присутній Sitemap, у форматі HTML або XML. Метт Каттс ще 2009 року сказав, що Google не гарантує 100% індексацію карти сайту у форматі XML. Але з того часу багато чого могло змінитися. Єдине, що не змінилося – це рекомендація: використовувати на ресурсі обидві карти: і HTML, і XML.
Замітка: шлях до Sitemap можна вказати у файлі robots.txt через команду “:sitemap”

SEO порада №2: Зручна навігація сайтом

Щоб забезпечити зручність використання та індексування веб-сайту пошуковими системами, потрібно приділити особливу увагу структурі та оформленню навігаційних елементів. Ієрархічна структура навігації допомагає користувачам і роботам краще зрозуміти структуру вебсайту, являючи собою деревоподібну систему, в якій вебсторінки розділені на категорії та підкатегорії.

  1. Текстова навігація краща для пошукових систем, оскільки вона дає змогу краще зрозуміти структуру сайту і контент. Текстові посилання на головну сторінку, категорії та підкатегорії мають бути чіткими та інформативними.
  2. Меню має бути легким та інтуїтивно зрозумілим для користувачів. Важливо надати їм можливість пошуку потрібної інформації за допомогою меню і пошуку. Це підвищує зручність використання веб-сайту і зменшує відмови користувачів.
  3. Також меню і посилання мають бути адаптовані для мобільних пристроїв, щоб юзери могли легко переміщатися сайтом з будь-якого пристрою.

Навігацію по сайту краще робити в текстовому форматі. Якщо в дизайн веб-ресурсу не вписується текстова навігація, то її можна розмістити у верхній частині футера.

SEO порада №3: Наявність файлу robots.txt

Це важлива частина технічної оптимізації, оскільки вона контролює, як роботи взаємодіють зі сторінками.

Файл robots.txt являє собою текстовий файл, розташований у кореневій директорії веб-сайту, який містить інструкції для роботів. Він вказує, які web-сторінки або розділи слід індексувати, а які ні. Також він може містити місце розташування Sitemap та інші інструкції, що впливають на індексацію.

Для управління індексацією у файлі robots.txt використовуються директиви:

  • “disallow” вказує пошуковикам не індексувати певні розділи або сторінки веб-ресурсу;
  • директива “Allow” дає змогу ввімкнути доступ до ресурсів, які за замовчуванням можуть бути заблоковані.

Приклад файлу robots.txt:

User-agent: *
Disallow: /cgi-bin/
Disallow: /tmp/
Disallow: /private/

Цей приклад забороняє роботам індексувати розділи “/cgi-bin/”, “/tmp/” і “/private/”. Після створення або зміни цього файлу рекомендується використовувати інструменти для перевірки коректності. Google Search Console надає можливість перегляду та аналізу файлу.

Наявність цього файлу дуже важлива, навіть якщо він порожній. У robots.txt можна вказати пошуковому роботу, що потрібно індексувати, а що не можна. Але головне треба переконатися, що в цьому файлі випадково не закрито від індексування важливу інформацію, директорію або повністю сам веб-ресурс (адже й таке буває!).

SEO порада №4: Правильне використання ключових слів

Ключові слова допомагають пошуковикам зрозуміти тематику сторінки та визначити її релевантність для конкретних запитів користувачів. Підбір ключових слів – процес вибору слів або фраз, які найточніше описують вміст веб-сторінки й відповідають запитам. Рекомендується використання ключів у:

  • заголовках сторінки (H1, H2 тощо) і мета-тегах (title, description);
  • тексті природним чином, щоб вони органічно вписувалися в контекст. Уникайте зайвого повторення, щоб не створювати враження спаму;
  • URL-адресах web-сторінок, щоб вони були інформативними та допомагали краще зрозуміти вміст;
  • анкорних текстах посилань для поліпшення їхньої релевантності.

Слідкуйте за результатами використання ключових слів за допомогою аналітичних інструментів, щоб оцінити їхню ефективність і внести корективи за необхідності. Періодично переглядайте їхнє використання і вносьте коригування, якщо виявляєте неефективне використання або зміну вимог пошукових систем.

Правильний підбір і розміщення ключів на сторінці – ціла наука. Не потрібно займатися переспамом і їхньою концентрацією в певному місці на веб-сторінці, оскільки це загрожує наслідками з боку пошукових систем.

SEO порада №5: Грамотна стратегія з лінкбілдингу

Вона відіграє особливу роль в успішній SEO-оптимізації, охоплюючи два аспекти: внутрішнє перелінкування та отримання зовнішніх посилань.

Внутрішнє перелінкування – створення посилань між сторінками одного web-сайту, що допомагає пошуковим системам зрозуміти структуру і важливість різних web-сторінок. Її основною метою є розподіл авторитету між сторінками та покращення користувацького досвіду.

Правила і принципи внутрішньої перелінковки:

  1. Посилання мають бути релевантними веб-сторінці, на яку вони вказують.
  2. Включення ключових слів у текст посилань поліпшить їхню вагу в очах пошукових систем.
  3. Вони мають бути такими, що легко виявляються і зрозумілими для користувачів.
  4. Використання якорів (anchor text) уточнює їхній контекст і поліпшує релевантність.

Зовнішні посилання (backlinks) – один із найважливіших чинників ранжування в пошукових системах, що представляє собою посилання на ваш веб-сайт з інших веб-ресурсів.

Правила і принципи отримання беклінків:

  • мають більшу вагу, ніж безліч посилань із низькоякісних ресурсів;
  • посилання з ресурсів, тематика яких відповідає веб-ресурсу, мають більшу вагу;
  • пошуковики цінують природність їх отримання. Штучне створення бази для лінкбілдингу може бути розцінене як порушення правил і призвести до зниження ранжирування.

На сайті завжди має бути грамотне внутрішнє перелінкування web-сторінок.

SEO порада №6: Наявність заяви про конфіденційність

Мета заяви – забезпечити користувачів інформацією про те, які персональні дані збирають, для чого їх використовують і як їх захищають, допомагаючи викликати довіру в користувачів і дотриматися вимог законодавства про конфіденційність.

Воно має містити такі елементи:

  1. Які дані збираються (наприклад, ім’я, адреса електронної пошти, номер телефону) і як вони використовуються.
  2. Для чого збираються дані (наприклад, для обробки замовлень, зворотного зв’язку з користувачами).
  3. Які методи використовуються (наприклад, через форми зворотного зв’язку, реєстраційні форми).
  4. Які права мають користувачі щодо своїх даних (наприклад, право на доступ, виправлення або видалення).
  5. Які заходи захисту вживаються для забезпечення їхньої безпеки.

Заява про конфіденційність має значення для SEO, оскільки системи враховують її наявність і якість під час визначення релевантності та надійності web-сайту.

За деякими даними, “Заява про конфіденційність” є важливим елементом на сайті. Якщо в реєстраційних формах є прохання до відвідувача ввести особисту інформацію, то обов’язково повинно бути повідомлення, що інформація буде використовуватися тільки цим веб-ресурсом і за жодних обставин не буде передаватися третім особам.

SEO порада №7: Відсутність спаму

Зловживання ключовими словами в контенті або метатегах веб-сторінки з метою підвищення релевантності для запитів.

  1. Прихований текст, який не видно для користувачів, але видно пошуковикам. Цей текст може бути прихований за допомогою кольору тексту, фону або CSS-стилів.
  2. Участь у лінкбілдингових мережах з метою штучного збільшення посилань.
  3. Публікація одного й того самого тексту на різних урлах або на різних сайтах з метою збільшення кількості індексованих сторінок або маси посилань.

Наслідки спаму:

  • пошукові системи негативно реагують на спам і в результаті web-сайт може бути знижений у видачі або взагалі виключений з індексу;
  • може вплинути на довіру користувачів до нього, що призведе до зменшення відвідуваності та конверсії;
  • у разі виявлення спаму пошуковики накладуть штрафи, що може серйозно нашкодити репутації та позиціям у результатах пошуку.

Слід переконатися, що обрана SEO стратегія відповідає параметрам і вимогам Google Webmaster Guidelines. Якщо виникають якісь сумніви або питання з приводу SEO, зверніться до статті Google accepts for SEO.

SEO порада №8: Перевірка тексту на дублювання (унікальність)

Унікальний контент – один із головних чинників SEO оптимізації. Повторюваний або дубльований текст негативно позначиться на ранжируванні web-сайту в пошукових системах, тому важливо перевіряти його на унікальність і вживати заходів щодо усунення. Унікальний контент вважається ціннішим, оскільки надає інформацію, яку користувачі можуть вважати корисною і цікавою. Крім того, він формує авторитет сайту в очах систем, що позитивно позначається на ранжируванні.

Існує спосіб перевірки унікальності – використання спеціалізованих онлайн-сервісів:

  1. Copyscape.
  2. Plagium.
  3. SmallSEOTools.

Якщо під час перевірки контенту виявлено дублікати, необхідно:

  • змінити або переписати контент таким чином, щоб він став унікальним;
  • видалити контент, що дублюється, якщо він не несе цінності;
  • використовувати атрибути rel=”canonical” для вказівки основної веб-сторінки, якщо контент є варіацією вже чинного;
  • використовувати редиректи 301 для перенаправлення з web-сторінок що дублюють на основні.

Контент має бути унікальним. Перевірити його можна як за допомогою online сервісів, так і за допомогою програм.

Оцініть статтю
Блог самотнього seoшника
Залишити відповідь

four × 2 =

  1. Влад

    На самом деле Google уже очень давно индексирует javascript вернее выполняет их при индексировании. Проверено на личном опыте. На сайте были подключены комментарии которые выводились через javascript. Яндекс их не видел а Гугл успешно идексировал.

    Відповіcти