Сьогодні я натрапив на цікаву статтю, де Метт Каттс опублікував свою письмову відповідь на запитання «Чому знизився показник PageRank вашого сайту?».
Якщо чесно, то це перша офіційна письмова відповідь від Каттса, яку я зустрів у мережі.
Тому я не міг його проігнорувати і вирішив зробити переклад. Суть така. Нещодавно до Метта звернулися з однієї газети із запитанням «Чому наш PageRank впав з 7 до 3?» Очевидно, що самі вони не могли знайти причину падіння і вирішили звернутися до співробітника Google. Каттс виділив якийсь час, щоб вивчити питання «зсередини». І ось що він їм відписав у листі.
Лист Метта
Вітання. Звичайною причиною, через яку PageRank сайту падає на 30-50% (як у Вашому випадку) це те, що ресурс порушує наші рекомендації щодо забезпечення якості, продаючи посилання, які впливають на показник PR.
Ось наша документація з цього приводу – support.google.com, а також відео, в якому я говорю про це – youtube.com (починаючи з 1:30). Ще раджу ознайомитись із чудовою статтею про платні відгуки nytimes.com.
У Google ми також серйозно ставимося до платних посилань, які впливають на показники PageRank, як, наприклад, в Amazon ставляться до платних відгуків.
На доказ, трохи раніше цього року на [адресу сайту] ми побачили посилання, позначені як рекламні і які передають PR. Це явне порушення рекомендацій Google щодо забезпечення якості. І це спричинило те, що наша довіра (trust) до цього ресурсу знизилася.
Насправді ми отримали повідомлення (spam report) про Ваш сайт. Саме повідомлення включало лист, у якому продавець посилань пропонував послуги з їх розміщення на декількох сторінках [адреса сайту].
Деякі сторінки, згадані у цьому листі, мають неприродні посилання на цей день. Наприклад, [посилання] має мітку «PARTNER LINKS», яка посилається на [адресу покупця].
Тому, моя Вам порада – дізнайтеся, як платні посилання, які передають PageRank, опинилися на [сайті] і хто їх туди розмістив. Можливо, хтось із [назва газети] отримав гроші за їхнє розміщення. Ось «ті місця, де насамперед слід копати».
Після того, як розслідування буде закінчено і всі продажні посилання будуть видалені, веб-майстер сайту зможе надати запит на перегляд рішення, використовуючи інструменти для веб-майстрів Google.
І на Вашому місці, я включив би в цей запит всю інформацію, яку Ви змогли дізнатися про ці посилання. Це допоможе нам оцінити ситуацію та ухвалити певне рішення.

Який можна зробити висновок?
Навіть найтрастовіші сайти з високими показниками PageRank, починаючи продавати посилання зі своїх сторінок, можуть втратити довіру з боку Google. Все це, звичайно, сталося через спам репорту (скоріше від конкурентів).
Отже, варто подумати двічі перед тим, як починати продавати посилання зі свого ресурсу, тим самим перетворюючи його на ГС.
Але, можливо, все залежить від кількості посилань, що продаються.